משבר העופות: הראב"ד עודד את שוחטי הבד"ץ

הראב''ד הגיע כשבידו חוברת ובה מרוכזות הטענות שהועלו כנגד שיטת ההזרקה של הבד''צ. הוא ביקש מרבני המשחטה להגיב לכל אחת מהטענות כשהוא מקשה, חוקר ודורש
יוסי צלניקר 3 Comment on משבר העופות: הראב"ד עודד את שוחטי הבד"ץ

ראש מערך הבודקים הרב יוסף גלבר הציג בפני הראב״ד את העוף לפני המליחה שאז ניתן להבחין כי אותם סימנים שנטען כי הם פוגעים בגידים מופיעים רק על גבי קרום העוף בלבד ולא פוגעים בבשר

הראב''ד הגיע כשבידו חוברת ובה מרוכזות הטענות שהועלו כנגד שיטת ההזרקה של הבד''צ. הוא ביקש מרבני המשחטה להגיב לכל אחת מהטענות כשהוא מקשה, חוקר ודורש
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראב״ד העדה החרדית הגר״מ שטרנבוך סייר היום במפעל ״גלאט עוף״ בעטרות ועקב מקרוב אחר תהליך שחיטת העופות, בדיקת הסכינים, בדיקות העוף אחר השחיטה והמליחה. הביקור מתקיים בצל הטענות שנשמעו מפי גורם באחת הכשרויות לפיהן הזריקה הניתנת בשוק העוף עלולה לפגום בצומת הגידים, טענה הנדחית מכל וכל ע״י בד״צ העדה החרדית.

בביקור נכחו הרה"ג לייבל וויס ראש רבני ועד הכשרות של הבד״צ, הרה"ג בן-ציון בראייער והרה״ג חיים יוסף בלוי (בנו של הגרי"י בלוי זצוק"ל) המכהנים כרבני המשחטה.

הראב"ד הגיע כשבידו חוברת ובה מרוכזות הטענות שהועלו כנגד שיטת ההזרקה של הבד"צ. הוא ביקש מרבני המשחטה להגיב לכל אחת מהטענות כשהוא מקשה, חוקר ודורש. הרבנים לא הסתפקו בהסברים והביאו מספר עופות בכדי להדגים באופן מוחשי כיצד מתבצעות הבדיקות המחמירות של המשגיחים שתפקידם למנוע חשש ולו קל שבקלים של פגיעה בצומת הגידים.

ראש מערך הבודקים הרב יוסף גלבר הציג בפני הראב״ד את העוף לפני המליחה שאז ניתן להבחין כי אותם סימנים שנטען כי הם פוגעים בגידים מופיעים רק על גבי קרום העוף בלבד ולא פוגעים בבשר. לצד זה הדגים הרב גלבר את שלמותם של כל 16 הגידים ואת חוות דעתו המקצועית של הווטרינר המומחה ד״ר פרלמן הקובע שאין כל נזק לגיד כתוצאה מהזריקה.

את ביקורו חתם הראב״ד בשבחים לצוותי המשגיחים ורבני המשחטה והתייחס לשחיטת הבד״צ באומרו ש״אין יותר מעולה מזה״. הוא ציין את נסיונם הרב של צוותי הכשרות והוסיף ש"כל ירא שמים יכול לסמוך עליהם וראוי לו שיקפיד לאכול משחיטת הבד״צ".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אי אפשר לסמוך על "רב החופר קברי ישראל" רחמנא ליצלן

  2. 2

    "משבר העופות"… קול חי המדקדקים ממשיכים לדאוג לשולחנם הטהור של עם ישראל….

  3. 1

    מסתבר שהגר"מ שטרנבוך טוב לה"עדה החרדית" רק כאשר הוא תומך במערכת הכשרות שלהם אך בעניין הקברים הוא לא בר סמכא לשיטתם.